Yhdistyksen historiaa

MLL Kuokkalan yhdistys ry on perustettu 15.12.1988.

MLL Kuokkala ry.n ensimmäiseksi  puheenjohtajaksi valittiin Osmo Nieminen. Yhdistyksen varapuheenjohtajaksi Mirja Tarvainen. Sihteerinä toimi Erja Knuutila ja rahastonhoitajana Katja Kuntsi.

Vuonna 1995 yhdistyksen puheenjohtajana aloitti Minna Saukkonen-Jallow. Tuolloin yhdistys oli kokoonpanoltaan monikulttuurinen.

Yhdistys on viettänyt myös joitakin vuosia hiljaiseloa 2000-luvun alkupuolella.

Aktiiviset äidit ottivat asiakseen herättää yhdistyksen jälleen toimintakykyiseksi. Aktiiviset hallituslaiset valitsivat joukostaan idearikkaan puheenjohtajan Seija Ala-Ruonan 2005.

Seijan kolmevuotiskauden jälkeen uudeksi puheenjohtajaksi tuli valittiin Kirsti Tuuri. Varsinkin vuosi 2010 oli yhdistykselle erittäin aktiivinen. Kirstin johdolla järjestettiin Kevätilo-keräystempaus, Lastentarvike- ja vaatekirppistä sekä perhekahvilat pyörivät aktiivisesti niin Nenulassa kuin Messissä. Tehtiin kevätretkeä, järjestettiin puistopäiviä ja oltiinmukana myös Perhemessussa.

Syksyn 2010 jäsenkokouksessa valittiin uudeksi puheenjohtajaksi Ella Wickstöm, joka aloitti uuden kautensa tammikuussa 2011. Ellan johdolla toimintamme on monikertaistunut ja monipuolistunut. Olemme aktiivisesti tehneet yhteistyötä niin koulujen kuin julkisen kuin yksityisenkin sektorin kanssa. Ella toimii Järvi-Suomen piirin piirihallituksessa varajäsenä sekä liittovaltuuston varajäsenä.

Ella Wickström toimi yhdistyksen puheenjohtaja aina vuoden 2018 loppuun saakka. Vuoden 2019 alussa yhdistyksen puheenjohtaja aloitti Tiina Jyväkorpi. Syksyllä 2019 yhdistys sai aloitettua Kuokkalan keskustassa Kuokkalan uusissa nuorisotiloissa kauan kaivatun aamuperhekahvilan. Viime vuonna vähäisten resurssien vuoksi emme yhdistyksenä järjestäneet perinteisiä suurempia tapahtumia.

Vuoden 2020 alussa Ella Wickström palasi yhdistyksen puheenjohtajaksi.  Vuosi 2020 oli Mannerheimin lastensuojeluliiton 100-vuotisjuhlavuosi ja tuo mukanaan uusia tuulia, kuten verkkosivujen päivittymisen uuteen ulkoasuun. Valitettavasti koronaviruspandemia laittoi kapuloita rattaisiin ja perhekahvila- ja vertaisryhmätoiminnot jouduttiin keskeyttämään kevääksi.

Koronviruspandemia supisti MLL Kuokkalan yhdistyksen toimintaa hyvin paljon vuonna 2020. Myös vuosi 2021 aloitettiin pandemiatilannetta seuraillen uuden hallituksen voimin. Entinen varapuheenjohtaja Miia Turunen-Willman otti vastaan puheenjohtajan pestin ja hallitukseen saatiin neljä uutta jäsentä.